Hanne og Thea er også på 4. året på sin master, men med ulik studieretning. Hanne studerer produktutvikling og produksjon (maskin) med spesialisering i produksjonsledelse ved NTNU, mens Thea tar en grad innen strategisk markedsføring på BI. Begge har sommeren 2023 hatt internship hos UNIL, vårt merkevarehus for egne merkevarer, men med ulike prosjekter.
Thea har jobbet med utviklingen av et nytt konsept.
- I dette prosjektet har jeg skaffet meg en oversikt over markedet som eksiterer i dag, hentet informasjon fra Nielsen, sett på eksterne forbrukerrapporter og intern trumf data. Her har de virkelig fått meg til å bryne meg på noe utfordrende, men det har gjort oppholdet veldig lærerikt. Det har vært veldig gøy å kunne faktisk gjøre en oppgave som er relevant og noe Unil skal jobbe videre med, sier Thea.
Hanne har jobbet med å forbedre informasjons- og materialflyten på lageret til Unil i Våler. Det vil si at hun har jobbet med å kartlegge hvordan utviklingen og pakkingen av display foregår i dag, og basert på dette identifisere utfordringsområder og finne optimaliseringstiltak.
- Superkult spør du meg, forteller Hanne. Hun forteller videre at hun har lært utrolig mye både faglig innenfor eget fagområde, men også om bransjen og NorgesGruppen generelt.
Begge synes det har vært gøy å få innsikt i et så stort konsern som NorgesGruppen og hvordan de jobber, og tar med seg mange flotte minner både på og utenfor kontoret med verdens beste gjeng. Her sikter de til at interns blir godt kjent med hverandre, både gjennom en felles prosjektoppgave og det sosiale man får være med på som i år har vært bl.a. kubb i parken, Amazing Race og diverse middager.