Henrik er masterstudent på UiO der han studerer statsvitenskap på fjerde året. Han har jobbet i kommunikasjonsavdelingen der fokuset har vært på internkommunikasjon. Henrik har gjennomført innsiktssamtaler, utformet og gjennomført en kvantitativ analyse, skrevet flere artikler og tekster til intranett og hjemmesiden, i tillegg til å være med inn i spennende møter.
- Jeg har lært mye om hvordan det er å arbeide i et stort selskap, og hvordan man samarbeider på tvers av fagfelt og avdelinger. I tillegg har jeg arbeidet med flere ulike prosjekter, hvor jeg har lært en rekke konkrete ting, som: Hvordan lage gode presentasjoner? Hvordan lykkes med god internkommunikasjon? Hva innebærer det å jobbe med kommunikasjon, og hvordan jobber man systematisk? Hva må man tenke på i møte med journalister, og hvordan jobber man med myndighetskontakt?
Henrik sier det har vært veldig spennende og verdifullt å få kjenne på hvordan det er i arbeidslivet.
- Jeg har fått være på alt avdelingen gjør, og har derfor fått et godt innblikk i hvordan det er å jobbe i en kommunikasjonsavdeling i et stort selskap. Samtidig har det vært veldig interessant å se bredden i det NorgesGruppen driver med. Det er naturlig å tenke at NorgesGruppen «bare» driver med mat, men jeg har blitt overrasket over hvor mye forskjellig selskapet driver med.
På spørsmål om hvorfor man bør søke et internship i NorgesGruppen, svarer Henrik;
- Det er utrolig nyttig å få innblikk fra et av Norges største selskaper. Jeg tviler på at andre selskaper har et så proft opplegg som det NorgesGruppen har. Alt er godt planlagt, og man får haugevis av tips man kan ta med seg videre i arbeidslivet. Blant annet får man tildelt en mentor, som gir deg karrieretips. Alt i alt; du kommer til å ha en meget innholdsrik og lærerik sommer.